header

Pradawne Zboża


ISM2018

Uporządkować system zarządzania

news_img1

Dzięki zastosowaniu właściwie dobranego systemu do zarządzania, nawet małe, rodzinne piekarnie mają szansę na ekspansję, a także wzmacnianie swojej pozycji na lokalnym rynku. Takiej szansy poszukiwała Piekarnia-Cukiernia Biełowieżec w Korszach w województwie warmińsko-mazurskim obsługująca klientów w promieniu 150 kilometrów. Rozwijające się przedsiębiorstwo potrzebowało narzędzia, które umożliwi sprawne funkcjonowanie w każdym obszarze działalności i zapewni konkurencyjność na trudnym rynku. Konieczne było zredukowanie kosztów oraz nakładów pracy i czasu.

Wdrożony w piekarni Biełowieżec system ERP Navireo organizuje zarządzanie zamówieniami i wydaniami towaru do sklepów, usprawnia wystawianie dokumentów w ramach kolejnych dostaw, zbiorcze fakturowanie na podstawie dokumentów wydania, tworzenie planu produkcji w oparciu o dokumenty dostaw i ? co bardzo ważne w działalności piekarni ? zapewnia rejestrowanie zwrotów pieczywa na różne sposoby. System umożliwia także tworzenie dowolnych, nawet bardzo nietypowych zestawień, w zależności od potrzeb klienta, np. generowanie informacji, jaki asortyment, w jakiej ilości i wartości zostaje zwracany do piekarni dla dowolnych przedziałów czasowych, z możliwością sortowania według klientów, a także tras kierowców czy regionów, w rozbiciu na sklepy własne i obce. Nowe zestawienia tworzone są szybko, tak by zarządzający mogli wykorzystywać pojawiające się biznesowe szanse lub eliminować zagrożenia.

Polecam system ERP Navireo każdej piekarni i cukierni, ponieważ jest optymalnie dostosowany do specyficznych wymagań przedsiębiorstw z branży. Wyjątkowo ułatwia pracę, a także kontrolę w firmie ? mówi Julita Biełowieżec, współwłaścicielka piekarni.

Wybór i wdrożenie systemu

Firma szybko zdecydowała się na wdrożenie Navireo. Po prezentacji wersji dla piekarni i cukierni okazało się, że standardowe funkcje systemu dokładnie odpowiadają jej potrzebom. Dodatkowymi zaletami Navireo są przejrzysty, intuicyjny i łatwy w obsłudze interfejs, możliwość rozbudowy o indywidualnie rozwiązania oraz przydzielanie pracownikom dostępu do poszczególnych modułów, funkcji i danych zgromadzonych w systemie. Dużą rolę przy podejmowaniu decyzji odegrała dostępna opieka posprzedażna, a także konkurencyjna cena.

Mogę podkreślić, że wdrożenie programu Navireo odbyło się bardzo sprawnie i w przyjemnej atmosferze zrozumienia potrzeb wynikających ze specyfiki organizacji pracy w naszej firmie. Bardzo ważnym elementem jest wsparcie telefoniczne i zdalne w przypadku jakichkolwiek pytań czy wątpliwości związanych z obsługą programu. Żadna prośba czy zgłoszony problem nie pozostają bez odpowiedzi ? podsumowuje Julita Biełowieżec.

W pierwszym etapie wdrożono funkcje do obsługi produkcji cukierniczej. Instalacja i szkolenie pracowników w siedzibie klienta trwały jeden dzień. Po tych czynnościach przystąpiono do pracy z systemem, który był natychmiast gotowy m.in. do: obsługi logistyki (wydania z magazynu, trasy i zwroty pieczywa), rozliczeń finansowych kierowców i klientów, fakturowania oraz rozbudowy o moduł księgowy i kadrowo-płacowy.

Drugim etapem była instalacja aplikacji do automatycznego zapisu wagi wydawanych ciast. Moduł obsługi wagi, zgodnie z wymaganiami klienta, sczytuje kody kreskowe z całego dokumentu, wyświetla zamówienia w sztukach i wprowadza automatycznie rzeczywistą wagę dodawanych porcji ciast, czyli przelicza sztuki na kilogramy według odczytu z wagi. Umożliwia ręczne wprowadzanie wag porcji zważonych wcześniej i wpisywanie sztuk, jeżeli sprzedaż odbywa się wyjątkowo według sztuk a nie kilogramów. Pozwala również na wprowadzanie zupełnie nowych pozycji asortymentowych nieprzewidzianych w pierwotnym zamówieniu klienta, np. dla sklepów własnych, gdy powstały nadwyżki produkcyjne. Ponadto automatycznie wyświetla informacje dodatkowe dla ważonego asortymentu, np. tekst czy opis zdjęcia na torcie, niestandardowe dodatki do ciasta itp.

Podobne opinie o programie można usłyszeć także w piekarni GS Samopomoc Chłopska w Baruchowie (województwo kujawsko-pomorskie).

Wdrożenie Navireo przełożyło się natychmiastowo na efekty ekonomiczne. Zakup systemu zwrócił się praktycznie po jednym miesiącu jego użytkowania ? mówi Wojciech Albiński, wiceprezes zarządu Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska w Baruchowie.

Szybka amortyzacja kosztów była możliwa dzięki skutecznej kontroli rozrachunków z klientami i rozliczeń kierowców m.in. z pieniędzy, towaru i koszy na pieczywo, a także dzięki prawidłowemu planowaniu produkcji wraz z bieżącym wprowadzaniem zmian do zamówień klientów oraz efektywnej obsłudze zwrotów pieczywa. Nowy system zautomatyzował wiele czynności (wielowariantowe powielanie dokumentów wydań towaru, fakturowanie wraz z obsługą zwrotów pieczywa, obsługę dokumentów dla kierowców i dysponentów towaru).

System Navireo usprawnił i zautomatyzował pracę piekarni. Dużym plusem jest możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad poszczególnymi procesami i pracownikami ze strony osób zarządzających. Wirtualna nauka systemu przebiegła szybko, czego się nie spodziewałem, ponieważ jestem początkującym użytkownikiem biznesowych aplikacji. Navireo jest czytelny i prosty w obsłudze. Podczas wdrożenia i w czasie użytkowania systemu otrzymaliśmy fachowe i kompetentne wsparcie zarówno online, jak i telefoniczne. Wszystkie sugestie dotyczące zmian i rozszerzeń dostosowujących system do potrzeb piekarni były uwzględniane. System z pewnością sprawdza się w małej piekarni przy nawet niewielkiej produkcji ? podsumowuje Wojciech Albiński.

O wyborze Navireo zadecydowała rozbudowana i kompletna funkcjonalność umożliwiająca sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem oraz funkcje stworzone specjalnie na potrzeby piekarni i cukierni. Przy podejmowaniu decyzji o zastosowaniu Navireo kierowano się także możliwością przyszłej rozbudowy aplikacji o indywidualne rozwiązania. Ważnym argumentem był dostęp do opieki posprzedażnej oraz konkurencyjna cena.

Wdrożenie programu w obu przypadkach przeprowadziła firma BTCh.

Navireo to system klasy ERP adresowany do firm średniej wielkości stawiających wysokie wymagania aplikacjom do zarządzania przedsiębiorstwem. System można dostosować do indywidualnych potrzeb każdego przedsiębiorstwa, jego działów, a nawet konkretnych użytkowników. Pomimo bogatej funkcjonalności pozostaje przyjazny i intuicyjny w obsłudze. Rozbudowa Navireo jest bardzo prosta. Dzięki dostarczonej wraz z systemem bibliotece programistycznej możliwe jest stworzenie rozwiązań spełniających nawet bardzo nietypowe wymagania klienta. Modułowa budowa sprawia, że nie ma konieczności wdrażania całego systemu. www.piekarnie.navireo.pl

Podaj adres e-mail, aby otrzymywać informacje na temat nowości na stronie*

X "Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Agencja Mediowo-Konsultingowa ZOOM Spółka Cywilna Barbara Zając, Grzegorz Olma, Newslettera z informacjami związanymi z Serwisem www.wpiekarni.pl i zamieszczonymi w jego ramach informacjami handlowymi.

© 2017 - ZOOM Agencja Mediowo-Konsultingowa B.Zając, G.Olma

Created by Nubsoft - Make IT Simple