header

Pradawne Zboża


ISM2018

Słodki biznes

news_img1

Potencjał branży słodyczy w Polsce zostanie zaprezentowany podczas kolejnej już edycji targów WorldFood Warsaw w dniach 11-13 kwietnia 2017 r. Swój udział w wystawie zapowiedziało wielu polskich i zagranicznych producentów słodyczy, wyrobów czekoladowych i przekąsek. www.worldfood.pl

Największym segmentem polskiego rynku słodyczy są wyroby czekoladowe. W najbliższych latach należy spodziewać sieę systematycznych, ale stosunkowo niewielkich przyrostów wartości sprzedaży. Szacuje się, że do 2018 roku wartość rynku zwiększy się w sumie o 9 proc. i zbliży się do poziomu 14 mld złotych. Drugim co do wielkości segmentem saą słodkie i słone przekąski (19 proc. rynku) w ich przypadku wartość sprzedaży pozostaje od kilku lat na podobnym poziomie, chociaż jej wolumen wzrasta.

W porównaniu do krajów Europy Zachodniej polski rynek słodyczy wciąż jest stosunkowo niewielki, ale posiada potencjał rozwoju. Branża ta jest odporna na wahania koniunkturalne, rozwijając się w stałym tempie około 3-5% rocznie. W samym 2012 roku jego wartość zwiększyła się o 16,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Polskie wyroby trafiają nie tylko do krajów Unii Europejskiej w szczególności Wielkiej Brytanii i Niemiec, ale także do takich państw jak Arabia Saudyjska czy Stany Zjednoczone. Sprzedaż na rynki zagraniczne jest główną siłą napędzającą produkcję słodyczy w Polsce, która w 2012 roku wyniosła już ponad 740 tys. ton.

Liderem Rynku słodyczy jest firma Colian S.A., a zaraz za nim plasują się takie firmy jak: Wedel, Wawel, Mondelez, Ferrero Polska. Spożycie słodyczy w Polsce waha się w granicach ok. 3 kg/os. rocznie co oznacza, że jest ono trzykrotnie niższe niż w krajach takich jak Niemcy lub Szwajcaria (wynsi tam ok. 9-10 kg/os). Jak wynika z badań, 60% producentów i dystrybutorów słodyczy w Polsce sądzi że w ciągu kolejnych lat popularność produktów light wzrośnie. Polski konsument coraz częściej będzie wybierał tzw. „zdrowe słodycze” oraz produkty premium. Coraz więcej światowych i polskich firm dostrzega znaczenie alternatywnych kanałów dystrybucji. Oczywiście supermarkety, hipermarkety i dyskonty będą stanowiły główne kanały jednak rosnące grono coraz bardziej wymagających konsumentów będzie poszukiwał słodyczy w miejscach ze zdrową żywnością lub wyspecjalizowanych sklepach.

Producenci wyrobów czekoladowych stanowią ważną grupę dla polskiej gospodarki. Coraz więcej naszych producentów stara się podbija także rynki krajów afrykańskich. Światowa popularność słodyczy z Polski wynika przede wszystkim z ich wysokiej jakości oraz bogatych walorów smakowych. Polacy nie spoczywają jednak na laurach i wciąż poszukują nowych rynków zbytu, biorą udział w targach i spotkaniach z konsumentami i potencjalnymi partnerami handlowymi.

Eksperci oraz prezesi firm podkreślają, że unikalnym zjawiskiem, jakie miało miejsce w ostatnich latach w całej branzy spożywczej w Polsce, był niezwykle szybki wzrost eksportu. 10 lat temu, wchodząc do Unii Europejskiej, eksport polskiego sektora spożywczego wynosił około 4-5 miliardów euro; obecnie zaś zbliża się do 20 miliardów euro. W tym sukcesie swój duży udział ma również przemysł cukierniczy. Specjaliści zwracają uwagę, że to właśnie słodycze są na pierwszym miejscu produktów spożywczych wysoko przetworzonych.

Znaczenie i skala tego zjawiska są nie do przecenienia – przyczyniają się one nie tylko do wzrostu dochodów , ale też do podnoszenia standardów produktów, optymalizacji procesów produkcyjnych i popularyzacji polskich artykułów wśrród zagranicznych kontrahentów. Wydaje się zatem, że to właśnie wzrost sprzedaży zagranicznej z nawiązką zamortyzował stagnację.

Potencjał branży słodyczy w Polsce zostanie zaprezentowany podczas kolejnej już edycji targów WorldFood Warsaw w dniach 11-13 kwietnia 2017 r. Swój udział w wystawie zapowiedziało wielu polskich i zagranicznych producentów słodyczy, wyrobów czekoladowych i przekąsek.

Na targach spotkają się przedstawiciele sieci handlowych, zagraniczni partnerzy oraz przedsiębiorcy, którzy będą mogli przeprowadzi szereg biznesowych rozmów. Nasza oferta z roku na rok jest coraz większa – przekonuje Agnieszka Szpaderska, manager imprezy. – A jako że termin tej edycji targów jest wyjątkowy, bo jest to tydzień poprzedzający święta Wielkanocne, tym bardziej zapraszamy Wszystkich zainteresowanych słodką ofertą.

Więcej: www.worldfood.pl

Podaj adres e-mail, aby otrzymywać informacje na temat nowości na stronie*

X "Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Agencja Mediowo-Konsultingowa ZOOM Spółka Cywilna Barbara Zając, Grzegorz Olma, Newslettera z informacjami związanymi z Serwisem www.wpiekarni.pl i zamieszczonymi w jego ramach informacjami handlowymi.

© 2017 - ZOOM Agencja Mediowo-Konsultingowa B.Zając, G.Olma

Created by Nubsoft - Make IT Simple